Eerst het kind, dan de leerling.

Welkom op 't Venne

't Venne is een Rooms-Katholieke basisschool in de wijk Getsewoud-Noord in Nieuw-Vennep.
Start schooljaar 2023-2024 bezoeken rond de 230 leerlingen de school, verdeeld over 10 groepen.
Er staat een team van ongeveer 20 enthousiaste mensen klaar om uw kind(eren) een leerzame en prettige schooltijd te bieden.

Klik hier voor onze schoolgids.

Klik hier voor het jaarverslag van 2022-2023.

Klik hier voor 't Venne in het nieuws.

Uw kind kan bij ons naar school vanaf 3 jaar en 10 maanden.

Wij leiden u graag een keer rond op onze school.
Ons telefoonnummer is 0252-675997.
U kunt zich ook online inschrijven voor een rondleiding, lees hier verder.

• we scoorden vier keer een 'goed' bij de inspectie!
  • we scoorden boven gemiddeld (78,0) op de IEP Doorstroomtoets 2024: 80,8
  • we werken binnen thema's voor wereldoriëntatie en lezen
  • we bieden naschoolse activiteiten aan voor alle leeftijden
  • aandacht voor creatieve ontwikkeling en muziek
  • aandacht voor ICT-vaardigheden en mediawijsheid
  • aandacht voor (hoog)begaafdheid
  • aandacht voor bewegend leren
Wilt u meer weten? Lees hier verder.

Onze visie en missie

Op deze school streven we naar het hoogst haalbare voor elk individueel kind.

Samenwerking staat bij ons hoog in het vaandel.

’t Venne wil dat kinderen uiteindelijk succesvolle en sociale deelnemers aan de maatschappij worden.

Als kinderen ’t Venne verlaten, hebben ze genoeg gereedschap voor een mooie start voor hun toekomst, dat is onze missie!

Creatieve vorming

Op 't Venne zoeken we naar de talenten van kinderen binnen de lessen creatieve vorming. Er worden dan vakken gegeven als:

• ICT
  • drama
  • beeldende vorming
  • techniek
  • muziek
  • lessen die passen binnen de 21e eeuwse vaardigheden
De leerlingen krijgen les van een vakdocent muziek.

ICT

Binnen ons onderwijs spelen ICT en mediawijsheid een grote rol, omdat wij het belangrijk vinden om onze leerlingen goed voor te bereiden op hun toekomst. In groep 1/2 werken we daarom met iPads en in 3 t/m 8 met Chromebooks.

Ook maken we in onze lessen geregeld gebruik van materialen om te programmeren, zoals de Beebot, Osmo, Ozobot en Lego WeDo.

Wilt u meer weten? Lees hier verder.

Meer informatie over onze organisatie

Klik hier voor meer informatie over onze school bij 'Scholen op de kaart'.

Referenties

"Voor onze dochter van 9 jaar en onze zoon van 7 jaar zijn wij op zoek gegaan naar een andere basisschool binnen Nieuw-Vennep. Onze dochter heeft dyslexie en miste voldoende begeleiding op haar vorige school. Het kennismakingsgesprek hadden wij met Lisa, de directrice. Wij waren positief verrast over hoe zij met passie sprak over de kinderen en de school. Op 't Venne wordt echt naar het individuele kind gekeken en wat zij nodig hebben om goed te kunnen leren..."

Wilt u meer weten? Lees hier verder.

RK Basisschool 't Venne | Sarabande 9 | 2152 TB Nieuw-Vennep | 0252 675997 | lisa.terveen@wijwijzer.nu